Kleding inzameling

Rotary Wieringerland

Om zoveel mogelijk goede doelen te kunnen steunen zijn fondsen, oftewel geld nodig. Deze haalt de club uit de opbrengst van ingezamelde kleding. Tweemaal per week worden de gele kledingbakken in Wieringerwerf, Kreileroord, Den Oever, Hippolytushoef en Westerland op toerbeurt door onze leden geleegd. Textiel inzamelingsbedrijf Midtex uit Middenmeer neemt deze kleding in en Rotaryclub Wieringerland ontvangt hier een kiloprijs voor. Daar is ook de term de Zak van Max uit voortgekomen. Max Tailleur was ambassadeur van deze activiteit toen deze in de beginjaren van de club is opgestart. Deze kledinginzameling is een prachtig voorbeeld van kringloop; middelen vanuit de omgeving komen als donaties voor goede doelen weer terug in diezelfde omgeving.

Ook buiten de regio zijn wij actief op het gebied van kleding inzameling. Iedere 3 weken staan we bij de IJhallen in Amsterdam en nemen daar de kleding in welke verkopers niet meer mee naar huis willen nemen en willen doneren aan het goede doel.

Jaarlijkse kleding inzamelingsactie

Iedere tweede zaterdag van November is het vaste prik. Met hulp van onze omliggende rotaryclubs wordt in de gehele gemeente Hollands Kroon huis-aan-huis kleding opgehaald. Ook in de buitengebieden. Ondanks dat de inwoners van onze gemeente de kledingbakken heel goed weten te vinden, vinden we het belangrijk om jaarlijks eenmaal de aandacht te vestigen op de mogelijkheid van kledingdonatie voor het goede doel en daarbij een lichtje te laten schijnen op de overige activiteiten van de club. Met uiteindelijk als doel dat mensen en organisaties ons weten te vinden als ze ons nodig hebben.